غزه زير آتش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
غزه زير آتش
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
رژيم صهيونيستي در روزهاي اخير موج جديدي از حملات هوايي ، دريايي و زميني را عليه غزه آغاز كرده است. اين حملات در حالي ده‌ها شهيد و زخمي برجاي گذاشته كه افرادي همچون اشكنازي رئيس ستاد مشترك ارتش صهيونيست‌ها ، از آمادگي اين رژيم براي حملات گسترده به غزه خبر داده است.

هر چند كه تهديدات صهيونيست‌ها در كنار محاصره گسترده غزه امري روزمره است اما حملات اخير كه با نام پيش زمينه تكرار جنگ 22 روزه غزه صورت مي‌گيرد از چند منظر قابل توجه است.

الف ) در آستانه دومين سالگرد جنگ 22 روزه غزه ، صهيونيست‌ها كه شكست سنگيني را در اين جنگ متحمل شده بودند، برآنند با فضاسازي نظامي ضمن به اصطلاح بيان اقتدار خود در عرصه نظامي ، طرح شكستن روحيه مقاومت ساكنان غزه را پيگيري مي‌كنند. آنها برآنند تا به نوعي جبران شكست در جنگ 22 روزه غزه را به نمايش گذارند در حالي كه پاسخ‌هاي اخير مقاومت به حملات صهيونيست‌ها ، واهي بودن اين ادعا را آشكار مي سازد.

ب) در روزهاي اخير چند رويداد مهم در قبال فلسطين شكل گرفته است كه مغاير با اهداف صهيونيست‌ها است.

بسياري از كشورهاي جهان بويژه در آمريكاي لاتين بر به رسميت شناختن كشور فلسطين در مرزهاي 1967 تاكيد كرده‌اند، مجمع عمومي سازمان ملل با تصويب 5 قطعنامه با اكثريت آرا،جنايات و اشغالگري صهيونيست‌ها را محكوم كرده است و در نهايت كاروان آسيايي شكست محاصره غزه خود را به اين منطقه مي‌رساند.

صهيونيست‌ها كه اين تحولات را شكست خود در عرصه جهاني مي‌دانند با ايجاد فضاي جنگي در برابر غزه به دنبال سرپوش نهادن بر موفقيت‌هاي مقاومت در اين حوزه‌هار ا دارند. آنها همچنين با بحران سازي برآنند تا كاروان آزادي غزه را از ورود به منطقه منصرف سازند.

ج) صهيونيست‌ها از يك سو طرح‌هاي گسترده شهرك سازي در قدس و كرانه باختري را اجرا مي‌كنند و از سوي ديگر آغاز روند سازش را برگ برنده‌اي براي رسيدن به اهداف خود مي‌دانند. آنها با تشديد حملات به غزه در حالي كه افكار عمومي را از اشغالگري خود در كرانه باختري و قدس دور مي‌سازند ، برآنند ورود به روند سازش را به فلسطيني‌ها تحميل كنند. آنها در لواي اين مذاكرات به تثبيت اراضي اشغال شده كنوني مي‌پردازند.

د) نكته مهم آنكه گروههاي فلسطيني در مسير آشتي ملي قرار گرفته‌اند كه مغاير با اهداف صهيونيست‌ها است. صهيونيست‌ها با انتشار گزارش‌هايي نظير گزارش ويكي ليكس مبني بر همگرايي تشكيلات خودگردان در جنگ 22 روزه غزه و نيز تشديد حملات به غزه به دنبال شكست اتحاد فلسطيني هستند.

در نهايت حملات اخير صهيونيست‌ها را بايد ادامه جنايات آنها عليه ملت فلسطين دانست كه اهدافي ويژه را پيگيري مي‌كند. اما اين حملات بارديگر يك اصل را آشكار مي سازد و آن لزوم ادامه مقاومت به عنوان تنها راهكار مقابله با صهيونيست‌ها و احقاق حقوق ملت فلسطين است.

قاسم غفوري-جام جم آنلاين



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: